perjantai 20. huhtikuuta 2012

Moikkelis!

Elossa ollaan edelleen mutta en vain jokapäivä jaksa kirjoittaa tai ei ole mitään mistä kirjoittaa. Mutta tällä viikolla ei ole tapahtunut mitään kummallista. En edes muista mitä kaikkea ollaan tehty, no ainakin kävelty jajuostu ja vaikka mitä! Ei ole ponitkaan edes karannut. Noppaa on nyt enimmikseen juoksutettu tarhassa ja se on juossut tosi mallikkaasti ja mielellään. Veljeni on eilen laittanut iltaheinät (ei kyllä uskoisi, koska yleensä jumittuu tietokoneelle) mutta näköjään on halunnut pitää meidän poneista huolta. Antoi tänäänkin päiväheinät. Minä kun olin menossa laittamaan niitä niin ne olikin jo laitettu. ;) 
Huomenna taidan mennä tallille ja sunnuntaina olisikin merkkisuorituskisat, kouluratsastuksessa. Toivottavasti menisi hyvin. Pitäisi jossain vaiheessa tilata ne valjaatkin Hevarilta, ja mitäs muuta? Pamela juoksi tänään aitausta ympäri ja pukitteli, se oli niin huvittavan näköinen. Tässä vielä joitakin kuvia
Pamela juoksentelee


Pukki tai joku ihmeellinen


Tossa se tuli sen meidän ihme katoksen alta (joka oli lampailla)

hypytettii kaverin kanssa





Sitten vielä semmoista että minua ärsyttää kun joillekin peräänanto on niin tärkeä että hevonen täytyy väähntää ja sahata alas! Kyllä se nyt vähempikin riittäisi. Onhan se kiva kun hevonen kulkee nätisti alhaalla, mutta sitten se kun sitä ei kiitetä sen jälkeen jos hevonen tai poni on vaikea saada muotoon! Vaan edelleen heilutetaan päätä ja sahataan sieltä suusta! Itse en ajattele peräänantoa niin että hevonen pitää olla peräänannossa. Itse kun ratsastan sellaisella Bella ponilla, ja se on juuri sellainen joka lähtee joskus viemään ja on kova suusta. Mutta sillä olen oikeasti oppinut ratsastamaan! Sen kanssa en koskaan ajatellut peräänantoa, ja sen ponin avulla opin ratsastamaan enemmän istunnalla, koska poni vaatii paljon painoapuja. Olen itse ponin hoitaja ja rakastan sitä. Se on minulla kulkenut tosi nätisti ja peräänannossa vaikka en iste sitä huomaisi. Tosin jos ratsastan jollain muulla hevosella joka on esim. laiska tai normaalivauhtinen osaan kyllä ratsastaa hevosen peräänantoon ja pidän siitä että se kulkee allani nätisti. Mutta nyt olen ajatellut että niitä hevosia tai poneja on harvassa millä oikeasti tykkää ja haluaa ratsastaa, kuten tämä Bella poni ja kaverini Milo poni ovat minulle sellaisia joilla tykkään ratsastaa. Tässä vielä pari kuvaa Bellasta ja minusta, ja kun Bella menee nätisti.


Tässä on tällainen melko pitkä muoto (loppuraveista jolloin annan hevosen tai ponin mennä pidemmällä kaulalla)

tässä sitten vähän kootumpi muoto


Näissäkään kuvissa en pakottanut hevosta muotoon vaan poni kulki miten kulki. En ajattele koskaan Bellan kanssa sitä että se menisi hienosti peräänannossa, vaan sitä että se ei veisi minua ja menisi nätisti allani. Mutta silloin kun se haluaa mennä alas niin silloinhan menee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti